top of page
3014539 planbord.png

Organisatie en bedrijfsvoering

Algemene cijfers

Het coronavirus sloeg ook onze medewerkers niet over. Twee collega’s raakten ernstig ziek. De een is bezig met een revalidatieproces en de ander is weer – gedeeltelijk - aan het werk. Daardoor was ons ziekteverzuim, met 6.3% nog net onder het gemiddelde verzuim in de gezondheids- en welzijnszorg (6.4% - CBS).

37

400

3,2%

4 interne ontwikkelingen

Onze focus in 2020 lag bij onze inwoners. Hoe konden we ondanks de maatregelen zoveel mogelijk voor hen betekenen? Telkens gericht op wat er wél kon. Maar we stonden ook als organisatie niet stil. We maakten vier grote verbeterslagen.
 

  • Digitale registratie

Meten is weten. Daarom zijn we gestart met het digitaal registreren van onze ondersteuning. Zo weten we waarover en wanneer we nieuwe casussen krijgen. En dat leverde al interessante informatie op. Veel van de hulpvragen blijken te gaan over sociale relaties. En over eenzaamheid. Zoals iemand die een maatje zoekt of mee wil doen aan (sociale) activiteiten. Of ouders met opvoedvragen. 
 
Informatie over de aantallen vinden we niet genoeg. We willen ook weten wat onze – maatschappelijke - impact is. Het is niet eenvoudig om dat goed in beeld te krijgen. Daarom doen we komend jaar mee met een pilot bij Sociaal Werk Nederland. Ook hebben we Rijnconsult gevraagd om het 
maatschappelijk en financieel effect van de OpStap en de 
dorpsondersteuners de analyseren. 

  • Financiële expertise

We hebben per 1 januari een nieuwe accountant en in de loop van het jaar een andere controller gekregen. Schouder aan schouder zijn we aan de slag gegaan om onze processen te verbeteren en daar waar mogelijk te automatiseren. Dit is nog niet af, hier hebben we ook in 2021 nog voldoende uitdagingen.

  • Eigen dagbegeleiding

Corona bracht ook goede dingen. Want we hebben nu onze eigen dagbegeleiding. Eerder deden we dat samen met Zorggroep Maas&Waal. Daarnaast was er de wens om ons kantoor ergens anders te huisvesten dan bij D’n Bogerd. Tijdens de zoektocht kwamen bij dorpshuis De Lier te Puiflijk. Behalve dat we nu een eigen dagbegeleiding hebben, hebben we ook ons kantoor hier gehuisvest. Dicht bij elkaar zodat we nog makkelijker en sneller kunnen schakelen.

  • Onze rol in de rotonde

Soms was het best lastig uitleggen wat MeerVoormekaar doet. Dat is veranderd! Met de gemeente Wijchen ontwikkelden we ‘de rotonde’. Een visualisatie die onze rol en positie als partner in het sociaal domein goed weergeeft. Zodat inwoners en samenwerkingspartners wat wij nou doen. Benieuwd naar de uitwerking? Blader dan terug naar het hoofstuk over onze visie. 

algemene cijfers.PNG

Nieuwe vrijwilligers vinden en inzetten ging dit jaar niet vanzelf. De oproep van het RIVM om zoveel mogelijk thuis te blijven maakte dat lastiger. Toch staan we sterk met onze 35 medewerkers en 400 vrijwilligers.  

 

Netwerk in beeld 

Netwerk in beeld.PNG

Raad van Toezicht & Ondernemingsraad

Raad van Toezicht

Afgelopen jaar is onze Raad van Toezicht 6 keer voltallig bijeen elkaar geweest en eenmalig zonder bestuurder. De leden zijn:

- Han Bekkers (voorzitter)
- Bas van Snippenburg (juridische zaken)
- Yvette Akkermans (financiën) 
- Stan van Haaren
- Annelies Megens

Ondernemingsraad

De samenstelling van onze ondernemingsraad is als volgt: 

● Marielle van Swaaij (voorzitter)
● Germa Lagarde (secretaris)
   Opvolger Yvonne Duijndam († 2020) 
● Gertie de Moor

 

bottom of page